Flufcopter

tisdag, april 10, 2007

Jesus var högaktuell under min påsk, din?

Det är en sån dag idag. Påsken är helt plötsligt slut, vilket betyder att det snart är dags att bli jävligt seriös. Man skall helt enkelt skärpa sig och bli lite mindre full på fester, sluta gå och lägga sig sent och sluta drömma om äventyr och diverse vildheter. Tentaperioder suger. När man var mindre kunde det, på den sista dagen av ett lov, infinna sig en hjärtkrossande ångest. En reaktion på att sista dagen utan plugg var kommen och att nu väntade både läxor, skolmat och skolgårdstristess. Lösningen var både enkel och genial. Man bölade sig till en extra dag. Lite tannagnissel så var det klart. En dag extra av härligt ledigt, det var inte så att den där första dagen efter lovet skulle betyda alltför mycket ändå.
Nu kan jag inte riktigt böla längre, och det känns ju lite trist. Jag skall istället föreställa någon form av vuxen person, med omdöme, mognad och praktiskt konsekvenstänkande. Det känns jobbigt och jag jobbar väl rätt hårt på att undvika mycket av det. Det händer att jag vaknar med gipsstatyer i vardagsrummet, jag drömmer konsekvent om äventyr på diverse farliga platser på jorden och så sitter jag på flufcopter en del...

Jag vet att jag kommer snubbla in i en ålderskris av rang, att jag gör det inom en inte alltför avlägsen framtid och att resultatet av det hela kommer vara väldigt ovisst. Jag kanske bestämmer mig för att det här med Sverige är en fantastiskt dålig idé (inte för att jag inte redan nu funderar en hel del på det där, dock gällande inte bara Sverige utan hela norden) och flyttar till Tibet för att sy mattor. Kanske åker jag till Norge och "jobbar med fisk" eller nått annat charmigt. Hur som helst så är tillvaron på inga villkor trygg och stadgad och det är väl kanske det som är så trevligt?



Lilla CP-räven säger: "N'est pas!? Lyssna även på 'Kings of Convenience' med låten 'Surprise Ice' så blir alla glada!"

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home