Flufcopter

måndag, april 03, 2006

djur?

Under min utbildning som biolog (jo, det är sant, tar den lite vid sidan om den "riktiga" utbildningen) har jag kommit i närkontakt med ett av det mest sjuka djur som finns. May I present, uttern:

För att göra en lång historia kort... Det finns kajmaner och det är normalt ett djur som man inte direkt vill ha allt för mycket att göra med: 2 meter långa, bepansrade, alldeles för många tänder, ser aggressiva ut, är aggressiva och stödde förmodligen Hitler då det begav sig. Kort sagt; riktiga ondingar! Vad gör familjen utter som bor på en väl vald plats mitt i Amazonas? Jo, de firar semester och struntar blankt i att det kommer en helt vansinnigt stor och arg kajman krälande. Detta gäller givetvis endast då kajmanen är på behörigt avstånd från deras utter-barn för om kajmanen skulle råka komma för nära... då bryter helvetet ut!

Man väntar ju sig givetvis ett relativt oskyldigt slagsmål där kajmanen med hjälp av nazi-kung fu slår ihjäl alla uttrar för att sedan sätta sig ner och njuta av lite kvällsmat men NEJ! Istället glider uttrarna helt nonchalant upp bredvid kajmanen och fnyser... och inte fan blir kajmanen sur, den blir mest förtvivlad och säger nått i stil med "Nej, sluta nu, jag klarar inte när ni fnyser sådär! Det är så fruktansvärt obehagligt, sluta nu då!" varpå uttrarna fortsätter fnysa... Därefter flyr kajmanen och alla blir glada eftersom uttrar är söta och gulliga och allt det där.

Jag klarar inte det här med animal planet... skall trappa ner nu, jag lovar!

Detta är Hans Utter, han spelar sitar och tycker om att äta glass!