Flufcopter

tisdag, april 25, 2006

Generell hypoxi:

Ja jävlar vad jag har lyckats ned-prioritera flufcopter på sistone... Förlåt, förlåt! Vet att det är brott mot sedligheten och allt det där men jag har ju farit runt som den skidgud jag är, i landet med märkliga ölvanor och därefter prompt kastat mig in i inläsnings-perioden! Skall dock erkänna att jag filat på ett inlägg ett tag nu och det växer och växer utan att jag får någon som helst styr på det... Men idag är dagen då jag slår spiken i kistan oavsett hur virrigt det blir, håll till godo:

I helgen var jag på kalas. Det var mycket trevligt! Eller, det är en sanning med modifikation. Det var väldigt trevligt i slutet av kvällen när jag var full. I början var det tråkigt och det gör mig förmodligen mer vuxen än jag vill erkänna men det gör det samma. Poängen var att jag blev utsatt för en sådan där riktigt jobbig typ! En passionerat upprörd människa som var väldigt övertygad om sina "rättigheter". Sådana personer är alltid ytterst jobbiga, speciellt eftersom denne slängde sig med hårda principer om att äta kött/att inte äta kött. Jag kände mest följande: 1. att jag inte orkade diskutera hans säkerligen löjliga argument om varför han har "rätt" att äta mest allt möjligt och 2. att jag ville döda honom (det är väl i och för sig att ta i, låt oss istället säga att hans åsyn gav mig en fadd och otrevlig smak i munnen!)
Situationen blev knappast bättre av att personen ifråga hade väldigt fula glasögon och förmodligen rätt dålig hy (orkade inte kontrollera). Avslutningsvis fick jag dock dansa med söta flickor (som var späda och just väldigt söta) och dricka guiness. Jag var därför mycket nöjd, trots eventuella störande element!

Dagens uttryck följer:
Bra uttryck: "vupti vapti"
Dåliga uttryck och annat otyg: "givetvis", "självfallet", "jag måste säga...", "en bit mat", "räck mig saltet"

Likt en överarbetande mor skall jag nu överösa er allesamman med massor av bilder, enbart för att döva mitt dåliga samvete:


Ifall någon undrar så har jag absolut ingenting med dessa människor att göra, de faller förmodligen in under kategorin "jobbiga människor" och mannen längst till höger borde verkligen sluta le sådär fånigt.


Jag kan inte nog poängtera att jag är både trött och har sjukt mycket att stå i och samtidigt stökar runt helt extraordinärt mycket och därför tänker jag citera lite skoj (från en annan blogg, det här börjar således likna ett av mina mer riktiga blogg-inlägg då gängse blogg-regler verkar innebära att ett inlägg inte duger om man inte citerar minst 1 viktig person...)

"Om man inte använder sig av Aphex Twin-metoden såklart, och helt ignorerar originalet för att istället bara skicka ett DAT-band med massa oljud på till skivbolaget"

"men att försöka skapa sig ett namn genom att döpa om något man inte har gjort själv, till något som inte ens finns (men alltså gärna skulle få finnas) är helt enkelt dålig stil"

Även om det säkerligen hade varit helt fantastiskt festligt att berätta vem som skrivit detta tänker jag låta bli, bara för att illustrera det något as-aktiga humör jag är på idag! Ännu en bild skall jag dock styra upp, det blir en på Jarl Kulle! Har sett en film med honom nyligen i vilken han sa helt vansinniga saker och även spelade rysk roulette, sköt med pistoler och hade monokel (bara det siste gör ju att han bör fungera som varje sund människas förebild).


"Jag klarar av att min hustru bedrar mig men om min älskarinna bedrar mig, då blir jag en tiger!"


Jag har även spenderat den lilla gnutta ledig tid jag haft med att tänka på det här med hur livet egentligen är beskaffat samt när eller snarare om allt kommer att gå åt helvete. Logiskt sett så finns det ju enbart en instans till vilken en sådan fråga kan ställas så jag satte mig ner och googlade:


Som ni ser... det kommer gå mer eller mindre åt helvete alltsammans...


Över och ut, sov gott och glöm nu inte att njuta av vädret som på sistone varit fantastiskt underbart och riktigt gjort det svårt att tro på det här med otrevligheter och ondska!

1 Comments:

  • Jag hittade bloggen illa kvickt (Det finns ju Google). Nu skulle jag kunna lägga upp adressen här, men det gör jag inte för den är så jävla tråkig. Varför läser du sån skit?

    By Anonymous Anonym, at 10:08  

Skicka en kommentar

<< Home