Flufcopter

söndag, oktober 08, 2006

Helgen som en gång var:

Tidigare idag bestämde jag mig för att blogga en del om mango-jos (jo, man får tydligen stava juice så numera...) och jag vet inte riktigt om det egentligen säger något om de gångna dagarna. Man kan ju klart alltid tillägga att det är sjukt spännande att blogga när man är full, eller, det är kanske snarare så att det är spännande att läsa hur man formulerade sig kvällen innan dagen efter... Som den konstnär jag är låter jag givetvis inlägget vara kvar, det får helt enkelt symbolisera något, jag vet inte vad men det är likgiltigt.

Åter till mango-juicen: jag har som ni säkert redan listat ut, inhandlat mango-juice. Jag vet inte riktigt varför, det blev bara så, jag såg mango-juice i en hylla och tänkte "nämen titta, mango-juice, spännande". Poängen är väl att det där med juicer av märkliga frukter eller saker inte är en nyhet! Har ju, världsvan som jag är, druckit åtskilliga liter mango-juice förr (eller, jag tycker inte det smakar fantastiskt gott, så det har jag inte...). Innan jag nu kasserar detta inlägg för att jag skrivit mango-juice för många gånger skall vi istället prata om det här med att vara glad... Jag blir t.ex. väldigt glad när jag hör Notch med "Nuttin no go so" så den har jag lyssnat på väldigt mycket de sista dagarna. Detta leder oss osökt in på ett ämne som tidigare undgått flufcopters granskning: namedropping. Geas hade någon form av namedroping-inlägg för längesedan, då vi alla bara var barn (det är ju snart 1-årsdag för fluf). Det där med namedropping är alltså något man gör för att visa sig t.ex. insatt/viktig/intresant/påläst/förmer än andra o.s.v. Jag har ingen aning om var jag vill komma med det här... så därför tänker jag namedroppa en liten passage från min fysiologibok som på ett ganska roligt sätt beskriver vad den där levern egentligen sysslar med:

"The liver also removes damaged blood cells and bacteria and detoxifies many man-made or natural organic chemicals that have entered the body"

Det är så faktuellt torrt och tråkigt samtidigt som det där med "man-made" kryddar till det hela så man blir alldeles glad! Fysiologer, de är glada och galna människor som vet var skåpet skall stå!

"Hej, jag är fysiolog!"


Nu mina damer och herrar, skall jag sova.
Kram