Flufcopter

onsdag, oktober 04, 2006

Homotracking

Dagen har varit både sömnig och god, givetvis svårtstartad såsom den alltid är men det är priset man får betala som konstnär. Har inte lärt mig det där med kaffe än så jag får väl skylla mig själv!
Förutom att koncentrerat ha lyssnat på en liten skallig man med spännande hållning har jag även införskaffat en ny pryl. Prylen skall genom sina diverse intrikata funktioner bringa mig lycka och glädje i hemmet... Ja, som den dristige läsaren förstår har jag införskaffat en router. Detta gick till på följande sätt; jag äntrade en i förväg utvald butik och stegade bort till hyllan med dylika produkter. Efter lite funderande kom där ett butiksbiträde i 50-års åldern, för att fråga om jag behövde hjälp. Jag informerade kort om mitt uppdrag, att bringa internet till alla och envar varpå han visade att han inte hade en aning om vad han snackade om. Men i vilket fall... det visade sig finnas två likvärdiga prylar, och båda kostade lika mycket. Jag valde därför den ena helt enkelt för att den var snygg. Detta informerade jag även glatt butiksbiträdet om som drog lite märkligt på munnen.
Efter en prompt betalning tågade jag hemåt. Då slog det mig... Jag hade precis genomfört en 100% homotracking. Grunden till detta är följande:

* Jag bar rosa, förvisso helt omedvetet men... (har ju som en del vet införskaffat en del rosa plagg)
* Jag bar halsduk och den bars på ett väldigt gay sätt (förvisso snyggt)
* Min kommentar... "Jag tar denna för att den är vacker"

Med andra ord: Helt fantastiskt! Jag är så nöjd med denna dagen så att det är svårt att förstå (och då skall tilläggas att dagen ännu inte är slut)!

"Jamen jag är glad, är du?"


Kärlek