Flufcopter

torsdag, oktober 19, 2006

Om det här med nakenhet...

Flufcopter genomgår enligt analytiker på DN, en riktig guldtid! Vi är också enligt undersökningar från tv, både "fräscha" och "ligger i tiden"...
Inte dåligt alls med andra ord! Det är ju under stunder som dessa som man blir nostalgisk och tänker på svunna tider samt andra saker som skänker perspektiv åt tillvaron.

Jag minns en gång för länge sedan, och länge innebär att jag med största sannolikhet hade en ålder som kunde skrivas med en siffra och att jag rätt nyligen börjat skolan. Det visades film på tv. Det handlade om någon form av riddare men detaljerna är rätt suddiga. Jag kommer dock ihåg att under en scen så var det dagen innan riddaren på någon vänster skulle ut och slåss (och dessutom med största sannolikhet utsättas för våld av sådant slag att han skulle sluta vara riddare och generellt sluta vara över huvudtaget). Dagen till ära befann han sig i en sängkammare med någon form av älskarinna och paret försökte verkligen förmedla hur enormt förälskade de var. Det var fint och så, och i allra högsta grad passande för riddarfilmer, kruxet var dock att de satt och tittade varandra djupt i ögonen och snackade en massa om att "jag vet att jag/du skall dö imorgon men vad fan, det är ju great alltsammans så det gör ju inte så mycket" samtidigt som det gräts lite och eldstaden i bakgrunden gjorde allmänna eldstads-saker samtidigt som de båda var halvnakna (med andra ord, första gradens bröstexponering). Vad jag inte kunde förstå, var hur riddaren som satt och tittade henne intensivt i ögonen, lät bli att låta blicken glida neråt... Man är kanske väldigt okänslig för dylika scener när man är mindre, eller jag kanske var det, men än idag, när jag tänker tillbaks på det så känns det som att det var något fel med hela den scenen. Det var något lurt med det hela helt enkelt!

"Nakna? Vi? Nej, vi är inte riddare på det sättet!"


På sedvanlig basis önskas kärlek och fred!