Flufcopter

torsdag, oktober 26, 2006

Mesigt


Jag hade kunnat öppna upp det här inlägget med en bild på en mes, men det kändes liksom för givet. Googlar man "mesig" hittar man många intressanta bilder. Till exempel en nordeuropéisk man i luva, en tysk stridsvagn från andra världskriget (!) och en kines med pistol.

Det ska alltså föreställa tre mesiga fenomen.

Av Påven här ovan kan vi också utröna att det är mesigt att inte ha sexuella relationer med... ja, en hel del, tydligen.

Allt detta är förstås solklara urbilder för den moderna människans uppfattning om ordet. Så om allt detta är Mesigt, hur kan man någonsin vara Tuff i dagens multimediala IT-samhälle?
Vilken slutsats kan vi dra?


Man måste vara känslokallare än folkgruppen/könet som kuvat världen, starkare och mer destruktiv än en tysk stridsvagn och tokigare än en actionkines med pistol, och man måste vara beredd att ha sex med vadsomhelst.

Jag tror jag är mesig ett tag till.

1 Comments:

  • Jag tycker fel inlägg får kommentarer här. Detta var t.ex så festligt att jag skrattade (för att det var så festligt) så att min dator wobblade lite i sängen, när jag skrattade.

    MVH
    triplegris

    By Blogger Olov Källgarn, at 12:58  

Skicka en kommentar

<< Home