Flufcopter

fredag, oktober 27, 2006

Pillertrillande kvacksalveri


Woman pods!
Instant woman!
Just add water!

Jag tycker det är tråkigt att skönhets- och måbra-industrin i så stor utsträckning ska livnära sig på att de flesta kvinnor inte har fått så mycket utbildning inom naturvetenskap, och därmed inte givits ett skeptiskt sinne för saken. (I likhet med att de flesta män är hopplösa på det här med snygga kläder eller att politiskt oinsatta sväljer lockande beten)
Nu är bilden ovan ett gränsfall, det är mest att "Kvinnokapslar" låter så himla kul, men är det inte genomskinligt att kosmetikaföretagen slänger ut produkt efter produkt, ideligen med nya aktiva substanser? Är det inte synnerligen suspekt hur krämernas uppdateringsrytm tycks vara identisk med modeindustrins?

Jag sätter hellre min tilltro till apoteken när jag ska leta efter något att fetta in mitt ansikte med.

För det är det du gör, med din kräm. Fettar in ansiktet.

3 Comments:

  • Jag äter kvinnokapslar för att .. ja, låt säga att om jag inte åt dem skulle folk i min närhet vara med om en hemsk hemsk förvandlig. Det allra göttaste av kvinnoessensen lagt i små kapslar; det är så jag upprätthåller min fasad.

    By Anonymous Anonym, at 10:55  

  • Apoteket är bäst. Jag har blivit en kärring (precis som mamma) och skaffat plus-kort på Apoteket. Jonas, kan du leva med det?

    By Anonymous Anonym, at 13:30  

  • jag har ingen aning om vem Jonas är, men geas lever med allt, så länge glorian är intakt!

    By Blogger geas, at 18:33  

Skicka en kommentar

<< Home